Így szabaduljon meg a munkatársak rendetlenségétől az irodában

Hogyan ösztönözheti munkatársait, hogy rendben tartsák a munkakörnyezetüket?

iroda, rendetlenség, tippekAz idő múlásával a munkahelyeken nagy rendetlenség tud kialakulni. Az otthonról behozott bögrék zsúfolódnak a konyhai szekrényében; “Ne dobd ki!” ételdoboz hónapok óta a hűtőben; a fiókok tea filterekkel, pálcikákkal és egyéb dolgokkal vannak tömve. És ez csak egy helyiség – más közös helyiségek és a munkatársak asztala is fájdalmasan rendetlen lehet.

Mint irodavezető, aki gondoskodik a rendezett munkahely megőrzéséről, rögtön arra gondol, hogy kidobál mindent, és elkezdjen tanácsokat osztogatni a szétszórt munkatársaknak. De mint tapasztalt hivatali diplomata, tudja, hogy ez valószínűleg túlzott fontoskodásnak tűnhet.

Középút is lehetséges. Itt van három lépés a munkakörnyezet javítása érdekében:

Rendezzen takarítási napot a közös helyiségekben

Foglaljon le egy péntek délutáni napot, hozzon sütiket (vagy valamilyen más finomságot), és rendezzen rendezvényt a vendéglőben. Terjessze el, hogy a péntek takarítási nap, és hogy a közös helyiségekből, a gazdátlan ételeket vagy tárgyakat kidobják. Az előzetes értesítés sok időt fog biztosítani munkatársainak arra, hogy eltegyék azt amire szükségük van. Ne felejtsen el több üzenetet is küldeni, és hétfőn tegyen egy papírt a hűtőszekrénybe és a szekrényekbe – így senki sem mondhatja azt, hogy nem figyelmeztették.

Segítse a dolgozókat irodaszerekkel, amelyek elősegítik a rendezettséget

irodai rendetlenség kávéMiért lesz az alkalmazottaknak rendetlen az íróasztala? Általában azért van, mert nem bánják a rendetlenséget. Úgy találják, hogy a dolgok elpakolása túl nagy erőfeszítést igényelne. Az első kérdést nem tudja megjavítani, de segíthet enyhíteni a második kérdést. Biztosítson több iratrendezőt és szekrényt a papírokhoz, akasztót a személyes tárgyakhoz. Rengeteg szemetesre van szükség, hogy könnyebben kidobhassák a nem szükséges dolgokat. Lehet, hogy munkatársai nem tartanak rendet a maga kedvéért, ám rábeszélheti őket, hogy tegyék el tárgyaikat a szem elől, ha minimális erőfeszítéssel meg tudják oldani.

Gondoskodjon tisztítószerekről is. Ha rendelkezésre állnak az eszközök, a munkatársakat arra ösztönözhetik, hogy töröljék le az íróasztalukat, leporolják a monitorokat, és kisöpörjék a morzsákat a billentyűzetből.

Készítsen házirendet

Ha még nincs házirend, a létrehozása elősegítheti a tisztességes, egész céges szintű lépést a tisztaság felé, anélkül, hogy egyéneket különböztetne meg, vagy egyetlen személyre hárítaná a takarítás terheit – például egy túlterhelt irodára. Egy egyszerű házirend meghatározhat szabályokat a munkaállomások rendben tartására, és leírhatja a közös területekre vonatkozó követelményeket is. Beszéljen a HR-rel vagy a menedzserrel a házirend kidolgozásáról és az alkalmazottak figyelmének felhívásáról.

Ne feledje, hogy a házirendje nem lehet túl szigorú. Nagyban rontja a jó munkakörnyezetet, ha nem lehetnek például személyes tárgyak az asztalon, vagy nem rendezheti be mindenki magának az íróasztalát

Végül azonban az ésszerű házirendnek köszönhetően minden munkavállalót udvariasan megkérhet, hogy tisztán tartsák a helyüket, és a terhek egy részét a vállukra vegyék.